Dagen min far lärde sig älska Lagerbäck

Nu är den här! Lars Lagerbäck röstade inte på Zlatan, inte på Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi i valet om till FIFAs world player of the year. Han röstade på pappas favorit Xavi. Visserligen tror jag att de kan krävas något mer offensiv fotboll från Lagerbäck innan det är handlar om livslång kärlek, men en liten flört är det allt.

Min favorit? Ronaldo. Hans fjolår var osannolikt, pratar vi totalt under hela året är Ronaldo överlägsen. Han gör mål med huvudet, men båda fötterna, han klackar och spelar fram. Jag tror att Cristiano Ronaldo kommer att bli den här generationens spelare man pratar om i samma andetag som Pelé, Cruyff och Maradona. Han är 23 år. Smaka på det. Vi har talanger i Sverige som är 23 och jobbar för att slå sig in i sina allsvenska lag. Ronaldo har spelat två EM och ett VM, vunnit ligan,FA-cupen, Champions league och Le ballon d’or. Och inte bara vunnit, han är frontfiguren. Glömde jag att säga att han är 23 år? Inte? Det är hur som helst värt att nämnas igen.

Marcus Berg 22 år, Sebastian Larsson 23, Viktor Elm 23, Fredrik Stoor 24…

2 kommentarer

Filed under Fotboll

2 responses to “Dagen min far lärde sig älska Lagerbäck

  1. Pingback: Dagen min far lärde sig älska Lagerbäck | Zlatan Ibrahimovic Fansite

  2. Harrysson

    Xavi! I år är det Messi eller Xavi.

Kommentera

