Jag stannar till

Enligt Kristina Alvendal, stadsbyggnadsborgarråd stannar folk idag inte till vid slussen och hoppas att framtidens slussen kommer vara en naturlig samlingspunkt. Jag håller inte riktigt med om den bedömningen. Jag stannar ofta till vid slussen, möter upp familj eller vänner. Eftersom jag går förbi slussen ett par gånger i veckan ser jag också att turister gärna stannar till på slussen för att ta ett kort eller två. På sommaren sitter jag gärna och tar en öl på debasers, eller någon annan närliggande, uteservering.

Däremot håller jag med om att slussen kan bli många gånger bättre än den är idag. Ingen tvekan om det. Men slussen är redan idag ett vandringsstråk och mötesplats trots att många hävdar motsatsen.

Lämna en kommentar

Filed under Stadsbyggnad, Stockholm

Kommentera

