Mona avgör valet?

Vi var många som tittade frågande på varandra när sossarna valde Mona Sahlin till ny partiledare, och jag kan tänka mig att partierna på högersidan hade svårt att dölja sin förtjusning åt att valet 2010 var i hamn långt innan det ens gått av stapeln. Så jag är inte direkt förvånad när siffror på väljarnas förtroende för Mona nu dyker upp.

Jag såg Monas debatt mot Jimmie Åkesson efter valet 2007 och jag tänker länka den här nedanför så ni kan se vad jag pratar om.

Det ska nämnas att jag på inget sätt stöder SD, sällan har jag skådat ett mer populistiskt parti. Alla ska få mer pengar men vi ska betala  mindre skatter. Detta går givetvis ihop ekonomiskt om man löser invandrignspolitiken… För att inte tala om att paritet stöder ”kristna värderingar”, sånt ger mig sura uppstötningar bara det. Jag har heller aldrig röstat på sossarna ska villigt erkännas, men mellan dessa två partier är valet för mig enkelt. Socialdemokraterna.

Tyvärr har SD skaffat sig vad Sossarna inte har i dagsläget och det är en skicklig partiledare i Jimmie Åkesson. I den här debatten framstår han som påläst och kunnig och folk i stugorna sitter säkert och jublar när han mästrar Mona som debatterar som en 10 åring på studiebesök i riksdagen.

Jag kan faktiskt inte förstå hur sossarna tänkte när Mona valdes till partiledare. Hon må vara populär inne i partiet men hos väljarna går hon inte hem.

2 kommentarer

Filed under Politik, Uncategorized

2 responses to “Mona avgör valet?

  1. Till Mona Sahlins försvar kan kanske anföras att hon investerar i framtiden, och hoppas på att en mer pluralistisk ledarstil ska fungera framöver, när partiet vunnit erfarenhet och lärt sig handskas med den nya ordningen på ett begåvat sätt. Än är Mona inte kokt, fastän det ser illa ut.

  2. Pelle

    En Socialdemokratisk ledning som får Kalle Anka att framstå som ett geni samtidigt som en borgelig Alliansregering styr och helt har slutat lyssna på folket som tillsatte dom … man kan inte annat än att le lite kryptiskt och undra hur långt det ska behöva gå innan det totala sammanbrottet.

Kommentera

