Nytt miljonprojekt på järvafältet

Ja, alltså planerna är ju inte att bygga ett nytt miljonprojekt utan snarare att rätta till de misstag som begicks när miljonprojekten i dessa områden byggdes. Tyvärr verkar man missat det mest centrala misstaget. Nämligen att husen ser ut som skit. Husen ser nämligen riktigt tråkiga ut även i de skisser som jag sett om det nya järvafältet.

Husen som visas på remissvaret ser ut som om man haft en vision om att flytta 70-talens hotellkomplex längs valfri spansk solkust till järvafältet. Skärp er nu. Så svårt kan det inte vara att bygga attraktiva områden.

4 kommentarer

Filed under Stadsbyggnad, Stockholm

4 responses to “Nytt miljonprojekt på järvafältet

  1. Peter

    ”Nämligen att husen ser ut som skit. Husen ser nämligen riktigt tråkiga ut även i de skisser som jag sett om det nya järvafältet.”

    Ju, det är mera ”Jävla”fältet.
    Neomodernt neo-neo- klassisk Arkitektur.

  2. johannes x

    Problemet är väl inte designen utan att man inte tänkt igenom vilka som kan tänka sig flytta till Rinkeby, Tensta etc. Soc kommer snart betala hyrorna även i detta nya exklusiva ”järva”.

  3. Henrik

    Hej!

    Jag jobbar själv i ett av miljonprogramsområden och jag vill bara säga att det kommer göras en hel del, det är med era bloggar som ni späder på den negativa bilden av Järva som media redan har gjort länge! Det kommer göras fasadrenoveringar där man isolerar om och även sätter nya snygga fasader! Det kommer tom vara en designtävling om detta! Lägenheterna rustats också upp rejält ínvändigt och åk ut till Järvafältet på SB:s områden i vår så få du se snygga nya gårdar!

  4. nestorcaaf

    Jag vet inte riktigt hur jag spär på det dåliga ryktet om järvaområdet. Jag tycker inte att tensta, rinkeby osv generell har tilltalande arkitektur. Med nya järvafältet hoppas man att området får ett lyft, men om husen kommer se ut som på bilden är det inte fallet.
    Jag har inte en negativ bild av dessa områden generellt, jag gillar bara inte arkitekturen.

Kommentera

