Rasistiska ryssar?

Rasismen sprider sig i Ryssland som följd av finanskrisen rapporterar DN. Här kan man läsa citat från en av profilerna i Unga Gardet, förenade rysslands (Putins parti) ungdomsparti, som är något mer kontroversiella än vad man hör från våra ungdomspartier i Sverige.

Det har inget med rasism att göra, vi vill bara skicka hem invadrarna

Invandrarna kan ta de jobb ryssarna inte vill ha, annars kan de åka hem

Våra pengar till vårt folk

Jag tycker verkligen alltid att det är lika trist med invandrarfientlighet. Jag har aldrig köpt vi mot dom mentaliteten eftersom jag inte tycker att jag har så jävla mycket gemensamt med folk bara för att vi tittat på Pippi Långstrump båda två. Nej för mig räknas individen. Och den får komma från var den vill sålänge vi trivs ihop.

Det konstigaste citatet och argumentet som alltid dyker upp i det här sammahanget är ändå det här:

Vi är inte motståndare till invandring generellt, men de tar våra jobb

Vadå tar era jobb? På vilket sätt är det era jobb till att börja med? Där är som att det bara finns ex antal jobb och om någon invandrar och tar ett jobb så fyller de upp antal jobb. Det är ju rent nonsens.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Rasistiska ryssar?

  1. va? vem är det som tjafsar om rasismen? inte är det de hitlerättlingarna som smarbetade gärna med nazityskand under andra världskriget?
    dra åt rasbiologi!

  2. Daniel

    Kan inte annat än hålla med, rent ut sagt korkat uttalande. Men ryssarna har bedrivit en nationell propaganda kampanj under en längre tid och då är det här ett naturligt nästa steg.

  3. Mol O'Toff

    да идите вы нахуй шведы ёбаные

  4. Anonym

    Jag har inte heller förstått mig på det. Min teori är att ÄVEN OM fler jobb skulle bli till om invandrarna stack (förmodligen skulle det bli tvärtom eftersom även invandrarna handlar mat, köper kläder och nyttjar massor med tjänster och skapar en större förfrågan) så skulle det inte vara dessa typer som tog de ”nya” jobben. Vissa kommer nog alltid vara oförmögna att arbeta och måste därför ha en ursäkt. ”Titta, en invandrare! Han tog mitt jobb!”.

  5. Rasismen sprider sig även här i Sverige och ganska mycket i andra länder. Och framför allt här på bloggen. Så fort ekonomin havererar och arbetslösheten ökar så är det alltid invandrare som är orsaken till all ondo…

  6. nestorcaaf

    Antonia
    Du får gärna utveckla hur rasismen sprids på den här bloggen.

  7. Cocktail

    Mol o’ Toff: Moget diskussionsklimat. Speciellt när du skriver så ”fina” ord på just ryska.

Kommentera

