Ipred har gjort mig rik

Den första april kom och med den den nya Ipredlagen. Jag tänkte att jag skulle avakta lite och se vad som hände, så jag slutade ladda ner. Det har gått lite över en månad nu och jag har laddat ner nån enstaka film, men  jag har helt klart kraftigt dragit ner. Till en början kliade det verkligen i fingrarna men efter några dagar försvann det. Och med insåg jag helt plötsligt att ett par andra behov jag hade försvunnit de med. Jag hade planer. Jag skulle köpa en ny TV, och en ordentlig ny hembioanläggning. Sammanlagt hade jag tänkt lägga ut närmare 25 000 kronor på nya prylar. Men eftersom jag helt plötsligt inte hade någon användning av ny anläggning längre försvann intresset för prylarna. Jag laddade tidigare nästan uteslutande ner högupplösta filmer. Vad skulle jag nu med en dyrare hembioanläggning med bättre ljud och ännu skarpare bild till när jag inte hade tillgång till filmerna jag tänkte se? Jag köper visserligen en del film på  blu-ray, men inte i den utsträckning att jag var tvungen att uppdatera anläggningen. Inte heller behövde jag den nya hårddisken och jag insåg att jag dessutom hade på tok för snabbt bredband.  Över en natt hade mina utgifter kraftigt minskat.

Jag måste säga att jag är lite förvånad över att Ipredlagen kunde föra något gott med sig, men jag älskar att resa och har mitt första barn på väg, så minskade utgifter är alltid välkomna. Så tack eller något IFPI med vänner, förbannat trist bara att ni givit privara företag rätt att lagligt använda maffiametoder för att utpressa folk på vägen.

2 kommentarer

Filed under fildelning, Svammel

2 responses to “Ipred har gjort mig rik

  1. carro

    Ok, jag fattar grejen. Men nu till något annat.

    När kommer nästa inlägg? Utan dina glasögon finns ingen skärpa i världen. Utan ditt fönster finns ingen utsikt. Utan din historia finns ingen konsekvens i tillvaron.

    Vad har hänt med sådden? Har den torkat i den nya vårvärmen? Jag känner att jag behöver hälla lite vatten över dig så att du kan växa och nå nya ämnen att beröra.

    När kommer nästa inlägg? Jag dör snart av syrebrist.

  2. Öh, börja blogga igen!

Kommentera

